GnagetKanalen

lördag 30 juli 2011

Vinst i första träningsmatchen

Hej jag ber om ursäkt för att jag inte har skrivit någom rapport från AIK-Visby/Roma än men nu tänkte jag att jag skulle göra det.

Jag anledde till Slite Ishall klockan tio i sex och då hade spelarna redan börjat uppvärma och det hade redan anlänt mycket folk till matchen. Det var faktiskt publikrekord för Slite Ishall cirka 900 var på plats för att se matchen.

Spelarna hade som sagt bara kört ett (1) ispass innan matchen så det syndes att spelarna inte riktigt var vana. Ganska mycket felpassar osv. Men det bjöds på en hel del indvudella prestationer också. Matchen var ganska stökig för att vara försäsongsmatch med en hel del slgsmål b.la så hoppade Patrick Blomdahl på en Visby/Roma spelar och fick in något slag tror jag. Även Daniel Bång visade en taggad attityd och fick matchstraff efter ett slagsmål med Visby/Romas nummer 8.
I den andra perioden så tog Visby/Roma ledningen efter ett misstag av Cristohper Asperqvist som skulle passa tillbaka pucken till backarna men istället så fick Visby/Romas Alexander Nillson tag i pucken och fick på ett riktigt bra slagskott som satt i högra hörnet bakom Viktor Fasth. Efter halva matchen så kom den nya målvakten Markus Svensoon in som gjorde ett par riktigt bra räddningar. I den 17:e minuten så kom kvitteringsmålet för AIK efter mål av junioren Patrik Gozzi. Och i den sjunde minuten i tredje perioden så kom lednigsmålet för AIK efter ett riktigt snyggt skott av nyförvärvet Robert Rosen.

Jag tycker att AIK har en hel del att jobba på inför säsongen men samtidigt så var det här första träningsmatchen och det är en lång bit kvar tills allvaret börjar.

Matchfakta (AIKhockey.se)
AIK–Visby/Roma 2–1 (0–0, 1–1, 1–0)
Andra perioden: 06:23 0–1 Alexander Nilsson (utan assist), 17:44 1–1 Patric Gozzi (utan assist)
Tredje perioden: 07:24 2–1 Robert Rosén (utan assist)
Skott: 35–13 (7–3, 14–9, 14–1)
Utvisningar: AIK 5x2, 5+20 Visby/Roma 2x2, 5x1, 5+20
Domare: David Bergman
Publik: Cirka 900 (publikrekord i Slite Ishall)


Intervjuv med Roger Melin m.fl efter matchen:



Facebook:GnagetKanalen
Mail:gnagetkanalen@yahoo.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar