GnagetKanalen

fredag 5 augusti 2011

Förlust mot Elfsborg och Götet

Hej jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den urusla uppdateringen men orkade inte sätta mig och skriva direkt efter matcherna eftersom vi torska men nu tänkte jag i allafall skriva lite.

Ja som sagt först i söndags så blev det torsk mot Elfsborg med 1-0 hemma på Råsunda efter mål av Lasse Nillson. AIK hade svårt att skapa några farliga målchanser. Jag antar att dom flesta sett matchen eller höjdpunkterna så orkar inte skriva så myckte om dom här matcherna. Men sämst i matchen måste nog ändå ha varit domaren herregud han var ju i klass med Hansson och Ingvarsson delade ut gula kort till höger och vänster till AIK medans Elfsborg klarade sig undan med grova kapningar. Måste även tilläga att Elfsborg är ett riktigt gnälligt lag som filmar mycket och tar sig i pannan när dom fick en "smäll" på knät och sen när dom intervjuvas nej då har dom nartuligtvis inte ont nånstans. Jaja jag låter säkert riktigt bitter vilket jag är i och för sig..
Härligt att så många tog sig till Råsunda för att se toppmötet. Hela 18815 såg matchen på plats.

Höjdpunkter:


AIK förlorade även matchen i går mot Göteborg med 3-1 efter ett tidigt ledningsmål för AIK redan i den andra minuten så kastade Per Karlsson ett långt inkast i straffområdet som Mohamed Bangura förvaltade på bästa sätt med en cykelspark som satt i målet! Riktigt bra start för AIK som sagt men redan 10 sekunder efter så blåste Jonas Eriksson straff för Göteborg. Helt felaktigt dömd enligt mig och säkerligen många andra. Stefan Selakovic satte straffen säkert bakom Ivan Turina.
Efter straffen var det mycket målchanser framåt tillbaka men jag tycker ändå att Göteborg var lite bättre och i den 20:e minuten sp kom ledningsmålet för Göteborg efter ett inlägg av Philip Haglund som Sebastian Eriksson nickade in bakom Ivan Turina. Och i den 52:a minuten så kom också 3-1 efter att Tobias Hysen sprungit i från hela AIK försvaret och satte den snyggt bakom Ivan Turina. Jag tycker att AIK gjorde en okej match men Göteborg var bättre även om kan diskutera hur straffen påverkade matchbilden.
Höjdpunkter:


Que sera sera-Vi håller på AIK!

Facebook:Gnagetkanalen
Mail:gnagetkanalen@yahoo.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar